تست های محیطی

این وبلاگ اطلاعاتی در مورد تست های شرایط محیطی که از دستگاه چمبر استفاده می کنند می دهد

تست های محیطی

این وبلاگ اطلاعاتی در مورد تست های شرایط محیطی که از دستگاه چمبر استفاده می کنند می دهد

  • ۰
  • ۰

آون یا خشک کن ضدانفجار زیر مجموعه از آون های معمولی به حساب می آید . آون های معمولی وسیله هایی هستند که جهت انتقال حرارتی به مواد به کار گرفته می شوند، معمولا درون آون ها حرارت به صورت یکنواخت وجود دارد و دمای آنها تا 340 درجه سانتی گراد می رسد. از آون های معمولی به منظور خشک کردن، استرلیزه کردن، آنیلینگ یا پخت کامل و دیگر آزمایش های تحقیقاتی یا فعالیت های صنعتی استفاده می شود.
مدل های ضدانفجار آون های معمولی به گونه ای طراحی شده اند که بتوان درون آنها مواد منفجره و قابل اشتعال (نظیر فرآرده های نفتی و پتروشیمی) را نیز به منظور خشک کردن و یا آزمایش قرار داد. ضد انفجار بودن آون ها به این معنی است که ماده درون محفظه آون در معرض هیچ گونه تحریک کننده انفجار و یا اشتعال قرار نمی گیرد.
آون های ضدا انفجار نیز مانند آون های معمولی قابلیت تامین دما تا 340 درجه سانتی گراد را دارند اما نکته اصلی در انتخاب بیشینه (MAX) دمایی این دستگاه ها وجود نقطه اشتعال ماده ای است که قرار است درون آون ضد انفجار قرارگیرد ، بدیهی است که اگر دما محفظه از نقطه اشتعال ماده درون آون بیشتر شود، ماده دچار اشتعال می شود و صرف ضد انفجار بودن آون دلیل بر این نیست که هر ماده منفجره و قابل اشتعالی را تا هر دمایی بتوان گرم نمود. همان طور که پیشتر نیز ذکر شد ضد انفجار بودن این آون ها تنها به این دلیل است که ساختار این دستگاه ها خود باعث بوجود آمدن جرقه یا عامل اشتعال نمی شود. آون های معمولی برای گرم کردن محفظه از المنت هایی استفاده می کنند که به محفظه چسبیده می شوند، زمانی که این المنت ها برای مدت زیاد یا بیش از اندازه گرم بمانند ممکن است که بسوزند که در اثر سوختن جرقه تولید می شود، از آنجا که المنت به بدنه چسبیده است این جرقه تولید شده به محفظه منتقل می گردد. در آون های ضد انفجار مکانیزم های گرمایشی استفاده می شود که عامل تحریک بوجود نیاید.
آون های تولیدی شرکت آریاسرمایش مطابق با منطقه (Zone) بندی تعریف شده شرکت در کلاس ها و مشخصات زیر عرضه می گردد :
کلاس یک (A)= آون اتیلنی ضد انفجار محیطی ، پنل و یونیت مجزی ( امنیت بالا)
کلاس دو (B)= آون اتیلنی ضد انفجار محفظه ، پنل سرخود ولی با باکس ای ایکس ، یونیت مجزی ( متوسط به بالا )
کلاس سه (C)= آون هیتر دار ضد انفجار محفظه ، پنل سرخود ولی با باکس ای ایکس ( متوسط )
کلاس چهار (D)= آون هیتر دار ضد انفجار محفظه ، پنل سر خود بدون باکس ای ایکس ( ضعیف )

توضیح های تکمیلی درباره هر یک از کلاس های فوق در ادامه آورده شده است:
کلاس A
این سری از آون ها جهت استفاده در محیطی پر خطر ، که در زون یک / دو واقع شده مورد استفاده قرار گرفته و محفظه تست می تواند (زون یک ) در نظر گرفته شود.
کلاس B
این سری از آون ها جهت استفاده در محیطی کم خطر ، که زون دو واقع شده ، مورد استفاده قرار می گیرند و محفظه تست می تواند ( زون یک ) در نظر گرفته شود .
کلاس C
این سری از آون ها جهت استفاده در محیطی کم خطر ، که زون دو واقع شده ، مورد استفاده قرار می گیرند و محفظه تست می تواند ( زون یک / دو ) در نظر گرفته شود
کلاس D
این آون ها جهت استفاده در محیطی بی خطر طراحی شده و فقط محفظه تست آن بصورت ضد انفجار( زون یک/ دو ) طراحی گردیده و محیط بیرونی آن شامل زون های ضد انفجار نمی شوند .

لطفا از صفحات زیر بازدید نمایید:

آون ضدانفجار- خشک کن ضدانفجار

هدایای تبلیغاتی

چیلرهای جذبی و تراکمی

  • ۹۵/۱۱/۱۹
  • امین سامی

نظرات (۱)

  • تقویم سررسید 96
  • ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی